Regula Paharelor (algoritmul de interschimbare)

Regula paharului se poate aplica la orice tip de numere, fara sa conteze cat de multe sunt. Pentru aceasta, se introduc doua variabile a,b si aux, care va interschimba valorile celor doua variabile a si b.

In limbajul C++, programul arata astfel:

int a,b,aux;
cin>>a>>b;
aux=a;
a=b;
b=aux;
cout<<a<<b;
return 0;

Spre exemplu, fie a=2 si b=10. Dupa interschimbarea acestora cu ajutor lui aux, programul va afisa a si b, dar cu valori interschimbate(10 si 2 in loc de 2 si 10).

Acest algoritm este des folosit in orodonarea crescatoare sau descrescatoare a numerelor, dar este utilizat si in alte scopuri.

Pentru a intelege mai bine cum functioneaza acest algoritm o sa iti dau un exemplu simplu, din viata de zi cu zi. Sa presupunem doua pahare pline cu suc, unul cu Coca Cola si unul cu Fanta, reprezentand variabilele a si b si un al treilea pahar gol, reprezentand aux. Cu ajutorul celui de al treilea pahar, vrem ca in paharul in care este initial Coca Cola sa fie Fanta, iar in paharul in care era Fanta sa fie Coca Cola. Pentru asta, vom turna Coca Cola in paharul gol, Fanta in paharul in care a fost Coca Cola si, in final, din paharul care a fost initial gol turnam Coca Cola in paharul in care a fost Fanta.

Reprezentarea grafica a acestui exemplu este urmatoarea:Untitled-1.png

 

 

Leave a comment